Élmény teherautó vezetés

A csomag egy személyre érvényes, megosztása nem lehetséges.

A csomagot csak a B kategóriás jogosítvánnyal vehető igénybe

Felelősségvállalási nyilatkozat kitöltése szükséges

járművek

Ursula – IFA

Az IFA L60 az egykori keletnémet Industrieverband Fahrzeugbau járműgyártó, 1987-ben bemutatott tehergépjárműve. Az "L" betű a gyártás helyére, (Ludwigsfelde), a 60-as szám pedig a terhelhetőségére (6 tonna) utal. Gyártása a W50 típussal párhuzamosan történt, majd a rendszerváltást követve mindkettő típus gyártását befejezték. Az IFA L60 külsőre szinte teljesen megegyezik a W50-nel, ám számos technikai újítást tartalmaz, ami legtöbbször a nyugati gyártók régi technikájának új, keleti kivitelei. Ezek az újdonságok többek között Magyarországon is az egyik legmodernebb teherautóvá tették, egészen a 90-es évekig, amikor a rendszerváltást követően megindult a volt szocialista országokban a nyugati teherautómárkák forgalmazása.
Jármű adatai: IFA L60 1218 4X4 DSK 1991 évjáratú, 9160 köbcentiméter, 5900 kg

Mandarin – Zsuk

Az első modellek terveit a Chevrolet gyártól egy orosz cég vette meg, mely aztán továbbadta azt a varsói FSO autógyárnak, melynek részeként alakult a Żuk gyár 1950-ben, kizárólag tehergépjárművek készítésére. Az első példány az ezen licenc alapján gyártott Lublin-51-es típusú katonai teherautó 1951. november 7-én hagyta el a gyártószalagot.1958-tól kezdve már saját konstrukción és technológián alapuló típusokat gyártottak, 2,5 tonna össztömegű, 900–1100 kg terhelésű első Żuk haszongépjárműveket. 1963 és 1970 között a cseh Avia céggel létrejött együttműködés keretében összesen 4500 darab Skot elnevezésű páncélozott szállítójárművet is gyártottak. A „klasszikus” Żuk kisteherautó (lásd a jobb oldali képen) kifejlesztését 1955–1956 között vitték végbe. Ebből a típusból a legutolsó, szám szerint az 587 500-adik, 1998. február 13-án gördült ki a gyárból. Elsősorban állami szerveknek (főleg a tűzoltóság és különböző bányászszervezetek számára) készült, de népszerű lett a magánszemélyek körében is, melynek köszönhetően (a Nysával ellentétben) az 1989 utáni lengyel (és kelet-európai) piacgazdaságban talpon tudott maradni.
Jármű adatai: ZUK A11B, 1982-es évjáratú, 2120 köbcentiméter, 1400 kg

Iván – ZIL

A ZiL–130 a Szovjetunióban és Oroszországban a Lihacsov Autógyárban (ZiL) 1962–1994 között gyártott tehergépkocsi. 1992-től a ZiL-hez tartozó Uráli Autómotorgyár (UAMZ) is gyártotta. Az UAMZ nevét 2002-ben Uráli Gépkocsik és Motorok (AMUR) névre változtatták, ezt követően a tehergépkocsit AMUR–53131 típusjelzéssel gyártják. 1994-ig a ZiL-nél 3 380 000 darabot állítottak elő belőle.

Szergej – Kraz

Az AvtoKrAZ (ukránul: АвтоКрАЗ) az ukrajnai Kremencsukban holding formában működő, nehéz gépjárműveket gyártó vállalat. A szovjet időszakban Kremencsuki Autógyár, rövidítve KrAZ (КрАЗ – Кременчуцький автомобільний завод), majd AvtoKrAz Termelési Egyesülés néven működött. A vállalat által előállított járműveken a KrAZ típusjelzést használják. Polgári és katonai használatra gyárt általános és speciális feladatkörű nehéz tehergépkocsikat.

Ernő – Robur

A Robur, teljes nevén VEB Robur-Werke Zittau kelet-németországi (NDK) járműgyártó vállalat volt Zittauban. 1946-ban hozták létre az államosított Phänomen-Werke Gustav Hiller AG utódaként. 1957-ig VEB Phänomen Zittau néven működött. Ettől az időszaktól főként tehergépkocsikat állított elő. 1948-tól a kelet-németországi járműipart összefogó Járműgyártó Iparszövetség (IFA) részeként működött. Mint járműgyártó 1991-ben megszűnt, 1995 óta alkatrészgyártó vállalattá alakult.
Jármű adatai: ROBUR LK2700/86 1986-os évjáratú, 2500 köbcentiméter, 2700 kg

Attila – Csepel

1968-1975 között szerkezetváltás a KGST-ben: Magyarország a buszgyártást kapta elsődleges feladatként. Minden gyártókapacitást ennek kellett alárendelni. Az Ikarus nem szállított többet a Csepelnek, a Csepel megkezdte az autóbusz fenékvázak beszállítását az Ikarus számára. (A nyolcvanas évek közepén 14 ezer készült két üzemben, két szerelősoron.) A Csepel teherautók vezetőfülkéit először az esztergomi Labor Műszeripari Művek, majd a lengyel Jelcz és Star készítette. 1968-ban a győri Rába elkezdi gyártani az MAN licenc motorokat és az újabb kori Rába teherautókat.
Jármű adatai: CSEPEL D344 1968-as évjáratú, 5514 köbcentiméter, 6250 kg,

Borisz – UAZ

Minden úton való használatra tervezett terepjáró. 1965 óta az Uljanovszki Autógyár gyártja az UAZ-450D modell helyett.
Az UAZ-452D műszaki jellemzői. Ülések száma a kabinban - 2; kerékképlet - 4X4; teherbírás - 0,8 t; a vontatott pótkocsi össztömege - 0,85 tonna; rakodófelület területe - 4,86 m2; rakodási magasság - 1,04 m; motor: ZMZ-451, négyütemű karburátor, hengerek száma - 4, lökettérfogat - 2445 cm3, teljesítmény - 72 LE. Val vel. 4000 ford./percnél; sebességváltó: kézi kétsebességes váltóművel, fokozatok száma - 4x2; fő fogaskerekek - kúp fogaskerekek; gumiabroncs mérete - 8,40-15; fékhajtás - hidraulikus; kerékfelfüggesztés - függő laprugó; méretek: hosszúság - 4,46 m, szélesség - 2,04 m, magasság - 2,07 m; alap - 2,3 m; keréknyom - 1,44 m; saját tömeg - 1,67 tonna; legalacsonyabb hasmagasság - 0,22 m; fordulási sugár (a külső első kerék nyomvonala mentén) - 6,0 m; féktávolság 70 km/h sebességtől - 53 m; maximális sebesség - 95 km/h; üzemanyag-fogyasztás szabályozása - 13 l/100 km; üzemi üzemanyag-fogyasztás - 17,5-18,5 l/100km; üzemanyag-tartalék - 112 l.

Romboló

A DIE HARD 5 fillmben szereplő eredeti romboló!
A robosztus, mindent kibíró gépet, a Dakar-raliról és az autóépítésről ismert Szalay Balázs és az Opel Dakar Team építette, a Magyar Honvédségtől leselejtezett, háromtengelyes ZIL-alapokra. A gépjármű különlegessége, hogy képes hídról leugratva, lépcsőkön fel s alá masírozva, vagy akár felborulás után is mindenen át- és továbbmenni.
Technikai adatok: 6,2 literes 6x6 Zis V8 motor, egyedi alváz fém karosszériával, Kamaz váz króm-molibdát vázzal, Kamaz első és hátsó differenciálmű, 4 sebességes Kamaz váltó, 2,5 hüvelykes ütköző, 20 hüvelykes tekercses rugó, bypass Bilstein lengéscsillapító.

Golyó – úthenger

Golyó műszaki leírás

Mennyibe kerül?

URSULA, MANDARIN: 39 900 Ft / 3 kör
IVÁN, ERNŐ, ATTILA: 39 900 Ft / 3 kör
BORISZ: 41 000 Ft / 3 kör
SZERGEJ: 55 000 Ft / 3 kör
GOLYÓ: 55 000 Ft / 1 kör

Kiegészítő szolgáltatások

Öltöző

Öltözőhöz tartozó rövid leírás

Zuhanyzó

Zuhanyzási lehetőség leírása

Büfé

Étkezési lehetősek bemutatása

Oktatás

Oktatás igénybevétele

Hol vagyunk?

Élményparkunk Nógrád vármegyében, Szécsénke község külterületén található.